Êtes-vous certain(e) de vouloir supprimer Sortie de guerre/démobilisation ?
Fléchet, Anaïs, « Music : A Weapon for Peace? The United States, UNESCO, and the Creation of the International Music Council, 1945-1953 », dans Anaïs Fléchet, Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly (dir.), Music and Postwar Transitions in the 19th and 20th Centuries, New York, Berghahn Books, 2023, p. 271-289.
Fléchet, Anaïs, Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly, « Introduction. Toward a Musical Approach to Postwar Transitions », dans Anaïs Fléchet, Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly (dir.), Music and Postwar Transitions in the 19th and 20th Centuries, New York, Berghahn Books, 2023, p. 1-18.
Gienow-Hecht, Jessica, « Survival, Desire, Empowerment, and the Absence of Words : Music in Postwar Transitions, 1800-1950 », dans Anaïs Fléchet, Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly (dir.), Music and Postwar Transitions in the 19th and 20th Centuries, New York, Berghahn Books, 2023, p. 290-298.
Guerpin, Martin, « Le Courrier musical et le premier conflit mondial (1904-1923) : Propagande, mobilisation culturelle et sortie de guerre », Revue musicale OICRM, vol. 4, no 2, 2017, p. 35 57, https://revuemusicaleoicrm.org/rmo-vol4-n2/courrier-musical.
Moore, Rachel, « The Legacy of War : Conceptualising Wartime Musical Life in the Post-War Musical Press, 1919-1920 », dans Barbara L. Kelly et Christopher Moore (dir.), Music Criticism in France, 1918-1939 : Authority, Advocacy, Legacy, Woodbridge, Boydell Press, 2018, p. 245-265.
Pestel, Friedemann, « First Concerts on the International Stage : The British Comebacks of the Vienna and Berlin Philharmonics in 1947/48 », dans Anaïs Fléchet , Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly (dir.) Music and Postwar Transitions in the 19th and 20th Centuries, New York, Berghahn Books, 2023, p. 54-79.