Êtes-vous certain(e) de vouloir supprimer Europe occidentale–Autriche ?
Ferraguto, Mark, « Eighteenth-Century Diplomats as Musical Agents », dans Frédéric Ramel et Cécile Prévost-Thomas (dir.), International Relations, Music and Diplomacy : Sounds and Voices on the International Stage, Cham, Palgrave Macmillan, 2018, p. 43-64.
Ferraguto, Mark, « Representing Russia : Luxury and Diplomacy at the Razumovsky Palace in Vienna, 1803-1815 », Music and Letters, vol. 97, nº 3, 2016, p. 383-408.
Mahiet, Damien, « The Musical Diplomacy of Metternich », Diplomatica, vol. 3, no 2, 2021, p. 244-277.
Mahiet, Damien, The Concert of Nations : Music, Political Thought and Diplomacy in Europe, 1600s-1800s, Thèse de doctorat, Ithaca, Cornell University, 2011.
Monod, David, « “He is a cripple an’ needs my love” : Porgy and Bess as Cold War Propaganda », dans Giles Scott-Smith et Hans Krabbendam (dir.), The Cultural Cold War in Western Europe, 1945-1960, numéro spécial de Intelligence and National Security, vol. 18, nº 2, 2003, p. 300-312.
Pestel, Friedemann, « First Concerts on the International Stage : The British Comebacks of the Vienna and Berlin Philharmonics in 1947/48 », dans Anaïs Fléchet , Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly (dir.) Music and Postwar Transitions in the 19th and 20th Centuries, New York, Berghahn Books, 2023, p. 54-79.