Êtes-vous certain(e) de vouloir supprimer Régime–Monarchie/Empire ?
Everist, Mark, « Music, Theatre, and Diplomacy : The Paris Opéra During the Second Empire », Diplomatica, vol. 3, no 2, 2021, p. 278-301.
Everist, Mark, « Opera, Soft Power, and Anglo-French Relations in the Crimea (1855-1856) », dans Cristina Scuderi et Ingeborg Zechner (dir.), Opera as Institution : Networks and Professions (1730-1917), Berlin, LIT Verlag Münster, 2019, p. 95-118.
Freyer, Stefanie, « Musiker als informelle Akteure der Diplomatie : Ein englisches Fallbeispiel um 1600 », dans Andrea Zedler et Elisabeth Natour (dir.), Musik und Politik im Europa der Frühen Neuzeit : Methodische Öffnung und interdisziplinäre Vernetzung an der Schnittstelle von Geschichts- und Musikwissenschaft, Cologne, Böhlau, 2024, p. 121-142.
Giovani, Giulia, « Serenatas in the Service of Diplomacy in Baroque Venice », dans Rebekah Susannah Ahrendt, Mark Ferraguto et Damien Mahiet (dir.), Music and Diplomacy from the Early Modern Era to the Present, New York, Palgrave Macmillan, 2014, p. 45-67.
Irving, David R. M., « Lully in Siam : Music and Diplomacy in French-Siamese Cultural Exchanges, 1680-1690 », Early Music, vol. 40, no 3, 2012, p. 393-420.
Ramel, Frédéric, « Perpetual Peace and the Idea of “Concert” in Eighteenth-Century Thought », dans Rebekah Susannah Ahrendt, Mark Ferraguto et Damien Mahiet (dir.), Music and Diplomacy from the Early Modern Era to the Present, New York, Palgrave Macmillan, 2014, p. 125-145.
Spohr, Arne, « Concealed Music in Early Modern Diplomatic Ceremonial », dans Ahrendt, Rebekah Susannah, Mark Ferraguto et Damien Mahiet (dir.), Music and Diplomacy from the Early Modern Era to the Present, New York, Palgrave Macmillan, 2014, p. 19-43.
Welch, Ellen R., « Constructing Universality in Early Modern French Treatises on Music and Dance », dans Rebekah Susannah Ahrendt, Mark Ferraguto et Damien Mahiet (dir.), Music and Diplomacy from the Early Modern Era to the Present, New York, Palgrave Macmillan, 2014, p. 103-123.