* Pour utiliser l'option ou, au moins une requête doit être effectuée dans l'onglet chercher
Fiches | 6 resultats
Cartographie des résultats
Carniel, Jess, « Nation Branding, Cultural Relations and Cultural Diplomacy at Eurovision : Between Australia and Europe », dans Julie Kalman, Ben Wellings et Keshia Jacotine (dir.), Eurovisions : Identity and the International Politics of the Eurovision Song Contest since 1956, Singapore, Springer Nature, 2019, p. 151-173.
Everist, Mark, « Opera, Soft Power, and Anglo-French Relations in the Crimea (1855-1856) », dans Cristina Scuderi et Ingeborg Zechner (dir.), Opera as Institution : Networks and Professions (1730-1917), Berlin, LIT Verlag Münster, 2019, p. 95-118.
Fléchet, Anaïs, « Les partitions de l’identité : La diplomatie musicale brésilienne au XXe siècle », dans Juliette Dumont, Anaïs Fléchet et Mônica Pimenta Velloso (dir.), Histoire culturelle du Brésil (XIXe-XXIe siècles), Paris, Éditions de l’IHEAL, 2019, p. 317-351.
László, Szabolcs, « Promoting the Kodály Method during the Cold War : Hungarian Cultural Diplomacy and the Transnational Network of Music Educators in the 1960s and 1970s », dans Róbert Takács (dir.), Openness and Closedness : Culture and Science in Hungary and the Soviet Bloc after Helsinki, numéro spécial de Múltunk, 2019, p. 107-140.
Parus-Jankowska, Magdalena, « Polish Music Festivals as a Tool of Socialist Propaganda », dans Jan Blüml, Yvetta Kajanová et Rüdiger Ritter (dir.), Popular Music in Communist and Post-Communist Europe, Berlin, Peter Lang, 2019, p. 125-133.
Wilken, Lisanne, « The Eurovision Song Contest as Cultural Diplomacy during the Cold War : Transmitting Western Attractiveness », dans Óscar José Martín García et Rósa Magnúsdóttir (dir.), Machineries of Persuasion : European Soft Power and Public Diplomacy During the Cold War, Berlin, De Gruyter, 2019, p. 171-190.