Êtes-vous certain(e) de vouloir supprimer Festival/tournée/congrès/exposition ?
Ansari, Emily Abrams, « “A Serious and Delicate Mission” : American Orchestras, American Composers, and Cold War Diplomacy in Europe », dans Felix Meyer, Carol J. Oja, Wolfgang Rathert et Anne Chatoney Shreffler (dir.), Crosscurrents : American and European Music in Interaction, 1900-2000, Woodbridge, Boydell Press, 2014, p. 287-298.
Barthel-Calvet, Anne-Sylvie, « Targeting New Music in Postwar Europe : American Cultural Diplomacy in the Crafting of Art Music Avant-Garde Scenes », dans Frédéric Ramel et Cécile Prévost-Thomas (dir.), International Relations, Music and Diplomacy : Sounds and Voices on the International Stage, Cham, Palgrave Macmillan, 2018, p. 65-90.
Fléchet, Anaïs et Marcos Napolitano, « Musique populaire et dictature militaire au Brésil : Dynamiques contestataires et logiques de marché (1964-1985) », dans Anaïs Fléchet et Marcos Napolitano (dir.), Musique et politique en Amérique Latine, XXe-XXIe siècles, numéro thématique de Nuevo Mundo, Mundos Nuevos, 2015, https://journals.openedition.org/nuevomundo/68081.
Fosler-Lussier, Danielle, « Instruments of Diplomacy : Writing Music into the History of Cold War International Relations », dans Jessica Gienow-Hecht (dir.), Music and International History in the Twentieth Century, New York, Berghahn Books, 2015, p. 118-139.
Fosler-Lussier, Danielle, « Music Pushed, Music Pulled : Cultural Diplomacy, Globalization, and Imperialism », Diplomatic History, vol. 36, no 1, 2012, p. 53-64.
Gienow-Hecht, Jessica, « The World Is Ready to Listen : Symphony Orchestras and the Global Performance of America », Diplomatic History, vol. 36, no 1, 2012, p. 17-28.
Haine, Malou, « Paris à l’heure musicale russe : Le rôle des expositions universelles de 1867 à 1900 », La musique aux expositions universelles, entre industries et cultures, numéro thématique de Musique, images, instruments : Revue française d’organologie et d’iconographie musicale, vol. 13, 2012, p. 15-28
Mika, Bogumila, « A Bridge between Two Worlds : The Founding Years of the Warsaw Autumn Festival », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 117-133.
Parus-Jankowska, Magdalena, « Polish Music Festivals as a Tool of Socialist Propaganda », dans Jan Blüml, Yvetta Kajanová et Rüdiger Ritter (dir.), Popular Music in Communist and Post-Communist Europe, Berlin, Peter Lang, 2019, p. 125-133.
Pestel, Friedemann, « First Concerts on the International Stage : The British Comebacks of the Vienna and Berlin Philharmonics in 1947/48 », dans Anaïs Fléchet , Martin Guerpin, Philippe Gumplowicz et Barbara L. Kelly (dir.) Music and Postwar Transitions in the 19th and 20th Centuries, New York, Berghahn Books, 2023, p. 54-79.
Yaeger, Jonathan L., « The Leipzig Gewandhaus Orchestra and the Wages of Diplomatic Service », dans Rebekah Susannah Ahrendt, Mark Ferraguto et Damien Mahiet (dir.), Music and Diplomacy from the Early Modern Era to the Present, New York, Palgrave Macmillan, 2014, p. 69-81.