XXe siècle-3 (entre-deux-guerres)

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Fiches (23)

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Deniz Silva, Manuel, « Salazar’s Dictatorship and the Paradoxes of State Music : Luís de Freitas Branco’s Ill-Fated Solemn Overture 1640 (1939) », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga, Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 144-167.

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Duncan, Stewart, « “An Excellent Piece of Propaganda” : The British Council’s Use of Choirs as Cultural Diplomacy in the 1930s », The Musical Quarterly, vol. 105, nos 1-2, 2022, p. 105-150.

FitzGibbon, Katherine L., « Gottfried Müller’s Deutsches Heldenrequiem (1934) : Nazi Ideology Cloaked in Historic Style », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 70-82.

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Ruiz Descamps, Nicolás, « Música y nacionalismo vasco : La labor musical de Juventud Vasca de Bilbao y el uso de la música como medio de propaganda política (1904-1923) », Musiker, vol. 17, 2010, p. 151-210.

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Simon, Danielle Andrea, Ecco la radio : Music, Media, and Politics in Fascist Italy, thèse de doctorat, University of California, Berkeley, 2020.

Torres Clemente, Elena, « El “nacionalismo de las esencias” : ¿Una categorías estética o ética? », dans Pilar Ramos López (dir.), Discursos y prácticas musicales nacionalistas (1900-1970), Logroño, Universidad La Rioja, 2012, p. 27-51.