Fiches | 23 resultats
Buch, Esteban, « Conquistadores, Indians and Argentine Generals : Iubilum op. 51, a Commission to Alberto Ginastera », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga, Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 187-216.
Buch, Esteban, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016.
Buch, Esteban, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva, « Introduction », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 1-14
Bullivant, Joanna, « “A World of Marxist Orthodoxy”? Alan Bush’s Wat Tyler in Great Britain and the German Democratic Republic », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 7-21.
Campo-Bowen, Christopher, « An Operatic Locarno : The Paris Premiere of Smetana’s The Bartered Bride and Czechoslovak-French Cultural Diplomacy », Cambridge Opera Journal, vol. 28, nᵒ 3, 2016, p. 283-312.
Chernavsky, Analía, « The “Dança da Terra Issue” (1943) : Heitor Villa-Lobos and the Vargas Dictatorship », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga, Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 32-50.
Comtois, Justine, « Alfredo Casella’s Il deserto tentato (1937) : An Opera Dedicated to Benito Mussolini », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 83-95
Contreras Zubillaga, Igor, « El Concierto de la Paz (1964) : Three Commissions to Celebrate 25 Years of Francoism », traduit de l’espagnol par David J. Govantes Edwards, dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga, Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 168-186.
Deniz Silva, Manuel, « Salazar’s Dictatorship and the Paradoxes of State Music : Luís de Freitas Branco’s Ill-Fated Solemn Overture 1640 (1939) », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga, Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 144-167.
Fairclough, Pauline, « Détente to Cold War : Anglo-Soviet Musical Exchanges in the Late Stalin Period », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 37-56.
Fairclough, Pauline, « Introduction », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 1-6.
Ferraguto, Mark, « Representing Russia : Luxury and Diplomacy at the Razumovsky Palace in Vienna, 1803-1815 », Music and Letters, vol. 97, nº 3, 2016, p. 383-408.
FitzGibbon, Katherine L., « Gottfried Müller’s Deutsches Heldenrequiem (1934) : Nazi Ideology Cloaked in Historic Style », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 70-82.
Frolova-Walker, Marina, « A Birthday Present for Stalin : Chostakovitch’s Chant des forêts (1949) », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 96-120.
Heldt, Guido, « Front Theatre : Musical Films and the War in Nazi Cinema », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 57-79.
Hynson, Meghan, « Indonesian Angklung : Intersections of Music Education and Cultural Diplomacy », dans Andy McGraw et Sumarsam (dir.), Performing Indonesia, Washington DC, Smithsonian Institution, 2016, https://asia-archive.si.edu/essays/article-hynson.
Levi, Erik, « “Those damn foreigners” : Xenophobia and British Musical Life During the First Half of the Twentieth Century », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 81-96.
Marc, Isabelle, « La diplomatie musicale en Espagne : Le cas de la musique populaire », dans Philippe Gonin et Philippe Poirrier (dir.), Musique, Pouvoirs, Politiques, numéro thématique de Territoires contemporains, no 6, 2016, http://tristan.u-bourgogne.fr/CGC/publications/Musique_Pouvoirs_Politiques/Isabelle_Marc.html, consulté le 27 octobre 2022.
Mika, Bogumila, « A Bridge between Two Worlds : The Founding Years of the Warsaw Autumn Festival », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 117-133.
Mikkonen, Simo, « Winning Hearts and Minds? Soviet Music in the Cold War Struggle against the West », dans Pauline Fairclough (dir.), Twentieth-Century Music and Politics : Essays in Memory of Neil Edmunds, Londres, Routledge, 2016 [2013], p. 135-154.
Simon, Yannick, « Music and the Vichy Regime through Jeune France’s Three Joan-of-Arc Productions (1941) », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 16-31.
Tuchowski, Andrzej, « “State Music” in Poland under the Stalinist Regime : Alfred Gradstein’s Cantata A Word about Stalin (1951) », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 121-142.
Yang, Hon-Lun, « Unravelling The East Is Red (1964) : Socialist Music and Politics in the People’s Republic of China », dans Esteban Buch, Igor Contreras Zubillaga et Manuel Deniz Silva (dir.), Composing for the State : Music in Twentieth-Century Dictatorships, Abingdon, Routledge, 2016, p. 51-68.